Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6 Prechod na navigáciu Hlavné menu 7
Hlohovec - oficiálna stránka mesta

Život v Hlohovci - archív

Zodpovedným zdrojom za všetky obsahy článkov do 31. decembra 2015 je HcTV, s.r.o..

Od 1. januára 2016 je zodpovedným zdrojom Mesto Hlohovec.

 

Späť na úvodnú stránku


 

Aktuálne číslo

Život v Hlohovci 9/2019

 ZvHC_9_2019.JPG


 

Život v Hlohovci - r. 2010 - č. 3

ONLINE s primátorom

primátor mesta na veľtrhu SlovakiatourK spoznávaniu cudzích miest, krajín a ich kulinárskych špecialít nie je vždy potrebné ich navštíviť. Stačilo prísť do INCHEBA Expo Bratislava na najväčší veľtrh cestovného ruchu ITF Slovakiatour.
Mesto Hlohovec sa zúčastnilo v rámci expozície Trnavského samosprávneho kraja so svojou prezentáciou. Aká bola ponuka pre návštevníkov, čo sa z Hlohovca prezentovalo? Čo priťahovalo návštevníkov do našej expozície a o čo sa najviac zaujímali? Je naše mesto dobre pripravené na návštevu turistov? Predpokladáte aj v súčasnej hospodárskej kríze rozvoj turizmu v našom meste?
Veľtržnú sezónu na výstavisku INCHEBA Expo Bratislava už každoročne otvoril veľtrh cestovného ruchu ITF Slovakiatour. Od 21. januára až do 24. januára sa odbornej, ale i laickej verejnosti predstavilo cca 440 vystavovateľov z 29 krajín. Okrem cestovných kancelárií a 20 národných centrál cestovného ruchu si návštevníci mohli prezrieť ponuku slovenských regiónov, ktoré pozývali domácich i zahraničných návštevníkov na obdivovanie historických a kultúrnych pamiatok, kúpeľov a lyžiarskych stredísk. Svoje zastúpenie mali i všetky samosprávne kraje. Sprievodný program tohtoročného, už 16-teho veľtrhu cestovného ruchu sa venoval otázkam destinačného manažmentu a marketingu pod názvom „Ako dostať mesto a región na mapu Európy“.
Mesto Hlohovec sa prezentovalo v rámci Trnavského samosprávneho kraja. V ponuke mesta boli predovšetkým produkty zamerané na prežívanie voľnočasových aktivít – umenie a kultúru, šport, rekreáciu. Hlohovec sa predstavil i ako mesto vinárov a vinohradníkov, v jeho typickom, mestskom prostredí, za účasti spevákov a hudobníkov a samotných vinárov (p. Tutura, Černý, Záleský, FOOD Farm), ktorí poskytli rôzne druhy vín z ich vlastnej produkcie na ochutnávku. Odborná, ale i laická verejnosť popri záujme o všeobecnú históriu mesta prejavila i nemalý záujem o históriu vinohradníctva, ako i o výrobu vína, o jeho kvalitu, ale i distribúciu a návštevu vínnych pivníc. Zaujali i plánované akcie vinárov, ako sú prijímanie nových členov do Európskeho vinárskeho rytierskeho stavu (EVIRS), ale už i tradičné Fraštacké putovanie za vínom a Hlohovská výstava a ochutnávka vín. Na tohtoročný veľtrh sa každý vystavovateľ „vyzbrojil“ informačnými a propagačnými materiálmi o meste, či regióne, čo je pochopiteľné, pretože sa to všetko robí s jediným cieľom, upútať návštevníka. Nám sa to podarilo aj zásluhou ľudovej hudby, ktorá prezentovala piesne z Hlohovca a najbližšieho okolia.
Kým história mesta zaujímala väčšinou študentov, ktorí sa chceli dozvedieť viac napr. o Empírovom divadle, Zámockej záhrade, o historických priestoroch refektára a Vlastivedného múzea, starších návštevníkov našej expozície zaujímala Hvezdáreň a planetárium M. R. Štefánika. Predovšetkým jej činnosť, ponúkané výstavy, pozorovania a návštevné hodiny ako také. Veľkej popularite sa teší i vyhliadka Šianec, ktorú poznalo veľa návštevníkov, ktorí sa už stihli pokochať výhľadom nielen na mesto, ale i na široké okolie. Športovci sa zaujímali o novú cyklotrasu a jej využívanie, zrekonštruovanú mestskú športovú halu, ktorá sa dostáva do povedomia ľudí čoraz viac zásluhou vrcholových športových podujatí, ktoré sa tu v poslednom období konajú.
Osobne sa domnievam, že mesto je pripravené privítať turistov. Ponúka kultúrne, športové a spoločenské podujatia, ktoré majú potenciál osloviť a prilákať návštevníkov nielen susedných regiónov. Výrazne sa zlepšili i podmienky na ubytovanie a stravovanie podľa nárokov klientov.
Vplyv hospodárskej krízy je v spoločnosti citeľný, ale zatiaľ sa kríza nedotkla každého. Aj v našom meste sú menej alebo viac prosperujúce firmy. Do určitej miery bude záležať i od nich, ako sa zapoja do propagácie nášho mesta, ale i do prezentácie, ktorá je často krát finančne veľmi náročná. Ako som spomenul v úvode, veľtrhu sa zúčastnilo 29 krajín a všetky do jednej sa snažili nielen na seba upútať pozornosť, ale i odprezentovať to, čo považovali za najdôležitejšie. A som pevne presvedčený, že všetci zúčastnení prišli na veľtrh preto, že veria rozvoju turizmu.

Ďakujeme za odpoveď.

 

Text: –red.-

Foto: MsÚ
 


 

dnes je: 23.9.2019

meniny má: Zdenka

podrobný kalendár

webygroup

English version

34662936

Úvodná stránka