Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6 Prechod na navigáciu Hlavné menu 7
Hlohovec - oficiálna stránka mesta

Tlačové správy mesta

Opatrovateľka v domácnosti môže pomôcť aj vám či vašim blízkymVytlačiť
 

4_foto2_Úspešný projekt podpory opatrovateľskej služby.jpgPostarať sa o seba a svoju domácnosť je pre chorých a starých ľudí niekedy veľmi ťažké.  Navyše, keď ich najbližší nemajú možnosť sa o nich postarať sami. Mesto Hlohovec pre takýchto obyvateľov poskytuje opatrovateľskú službu v domácnosti. Opatrovateľky pomáhajú pri domácich prácach, osobnej hygiene, bežných obslužných činnostiach, ale sú aj spoločníčkami vo chvíľach samoty. O túto pomoc stačí požiadať.

V auguste roku 2018 podalo mesto Hlohovec v rámci výzvy Operačného programu Ľudské zdroje žiadosť o poskytnutie nenávratného finančného príspevku na Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR (MPSVaR SR) s názvom „Kvalitná a dostupná opatrovateľská služba pre Hlohovec“.

Cieľom projektu je významná podpora a rozšírenie už dlhodobo realizovanej sociálnej služby - opatrovateľskej služby v meste Hlohovec. Táto služba je jednou z možností ako zvýšiť kvalitu života seniorov a ľudí, ktorí sú odkázaní na pomoc inej osoby. Zabezpečuje obyvateľom mesta v ich domácom prostredí také služby a úkony, ktoré pre pokles sebestačnosti zo zdravotných dôvodov nemôžu sami zvládnuť a odďaľuje potrebu ich ústavnej/inštitucionálnej starostlivosti. Je poskytovaná klientom v ich prirodzenom prostredí tak umožňuje prijímateľom naďalej aktívne sociálne žiť a ich rodinám plnohodnotne udržiavať zdravé, pozitívne vzťahy. Poskytuje im pocit istoty, bezpečia, sebestačnosti ale aj sociálny kontakt, výsledkom čoho môže byť zdravá zmena v živote klienta.

Predložený projekt mesta bol v hodnotení MPSVaR SR úspešný. Prostredníctvom poskytnutých financií (355 680,00 €) má mesto počas obdobia: apríl 2019 – máj 2021 (26 mesiacov) zabezpečené externé zdroje na financovanie miezd pre 25 úväzkov opatrovateliek/opatrovateľov (20 plných úväzkov a 5 skrátených úväzkov - 80%). V súčasnosti zamestnáva mesto Hlohovec 17 opatrovateliek - rozšírením sociálnej služby, teda navýšením počtu pracovníkov opatrovateľskej služby sa dosiahne uspokojenie dopytu po tejto službe, mesto tak bude schopné vyhovieť vyššiemu počtu žiadateľov. Takto zostavený projekt reflektuje aktuálny aj predpokladaný dopyt po opatrovateľskej službe v meste Hlohovec.

Cieľovou skupinou projektu sú predovšetkým obyvatelia mesta Hlohovec: fyzické osoby, ktorým sa poskytuje opatrovateľská služba, ako aj zamestnanci vykonávajúci túto sociálnu službu.

Projekt významne prispeje k zlepšeniu životných podmienok klientov opatrovateľskej služby. Bude takisto významným príspevkom k zlepšeniu pracovných podmienok samotných pracovníkov opatrovateľskej služby.

V prípade záujmu o využívanie tejto sociálnej pomoci je potrebné vyplniť žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu a doložiť vyjadrenie lekára o zdravotnom stave žiadateľa o odkázanosť na sociálnu službu. Tlačivá klient doručí na Mestský úrad, kde sa posúdi. Bližšie informácie vám poskytnú na Odbore spoločenských služieb alebo na telefónnom čísle 033/79 100 81. Informácie o podrobnostiach nájdete v aktuálnom VZN č. 231/2018.
http://obcan.hlohovec.sk/opatrovatelska-sluzba.phtml?id3=118092  

Odbor stratégie

Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.
www.esf.gov.sk, www.ia.gov.sk

logo opatrovatelstav sluzba.png

 







Viac sa o opatrovateľskej službe dozviete aj v reportáži Hlohovskej televízie: 
https://www.facebook.com/watch/?v=239177076991806


 
 

Slovenské prekvapenie v Belgicku vyšloVytlačiť
 

Návšteva v De Panne 2019Partnerské návštevy obyvateľov miest Hlohovec a De Panne sa tešia už tretej generácii účastníkov. Rovnako generačne pestré bolo aj výročné stretnutie našich priateľov v De Panne ešte 23. februára. Už niekoľko rokov organizujú koncom zimy stretnutie priaznivcov partnerstva medzi našimi mestami. Nakúpia suroviny, podelia si úlohy, spoločne si navaria a spoločne strávia večer v družnej debate, spomínajú minulé návštevy a plánujú tie nastávajúce. Spoločnej večeri predchádzalo prijatie na radnici novým primátorom Bramom Degrieckom.

Tak ako má radnica v De Panne po minuloročných voľbách nové vedenie, aj vedania slovenského zastupiteľského úradu sa ujal nový veľvyslanec SR pri Belgickom kráľovstve, Peter Kormúth, ktorý prevzal menovací dekrét z rúk belgického kráľa v novembri a nahradil veľvyslanca Stanislava Valla.

Prekvapením večera bola tentokrát návšteva primátora Hlohovca. Miroslav Kollár prišiel Jankovi (Johanovi) Geertsovi, dlhoročnému predsedovi združenia Priateľov Hlohovca (Vriendenvan Hlohovec) odovzdať plaketu čestného občana mesta Hlohovec, udelenú za zásluhy o rozvoj partnerstva medzi našimi mestami.

Janko Geerts sa tak stal popri Johanovi Degrieckovi (menovanom za čestného občana Hlohovca v roku 1993 primátorom Jánom Brezovským pri príležitosti 880. výročia prvej písomnej zmienky o Hlohovci), druhým občanom De Panne, ktorý je zároveň čestným občanom Hlohovca. Návšteva bola zamýšľaná ako prekvapenie aj pre našich belgických priateľov, vedeli o nej len Johan Degrieck a Eric Moerman, ktorí návštevu pripravili. Zjavne prekvapený, dojatý a potešený Janko Geerts poďakovanie uzavrel konštatovaním: „Som Hlohovčan“.

Návšteva v De Panne 2019Janko sám o sebe vraví, že je z polovice Flám a z polovice Slovák. O Slovensku vie toľko, že by mohol napísať pre svojich rodákov príručku o Slovensku. Je autorom prekladov básni Ivana Kupca do flámčiny a jeho dom by ste aj bez adresy v starej časti De Panne, v Adinkerke, našli podľa drevenej šopky na záhradné náradie pred domom rodiny Janka a jeho manželkyJosiane, vyzdobenej čičmianskym vzorom.

Johan Degrieck v sa priebehu večera veselo i vážne vrátil k počiatkom nášho partnerstva. Opäť zaznel príhovor, ktorý Johan Degrieck predniesol pri príležitosti 30. výročia partnerstva pri vernisáži výstavy – pri poohliadnutí sa za tými tridsiatimi rokmi partnerských návštev. Vtedy prejav zaznel po flámsky i slovensky na pôde Robotníckeho domu a teraz opäť v oboch jazykoch na belgickej pôde. V 80. rokoch sa partnerská výmena medzi mestami rozbehla tak intenzívne, že oboma smermi prichádzali na návštevu početné delegácie zájazdovým autobusom. Pre deti bol zorganizovaný letný tábor. A práve spoluorganizátorom detského tábora bol Janko Geerts, v tom čase riaditeľ základnej školy.

Ako Hlohovec prišiel k partnerskému mestu na pobreží Severného mora?
Korene treba hľadať v časoch druhej svetovej vojny, kedy pri vylodení v Normandii v júni 1944 zahynuli aj českí a slovenskí vojaci. Mesto De Panne sa už desiatky rokov vzorne stará o údržbu ich hrobov. Keď začiatkom 80-tych rokov radnica v De Panne hľadala prostredníctvom veľvyslanectva a federálneho zhromaždenia v Prahe partnerské mesto v Československu, voľba padla na Hlohovec.

Toto výnimočné partnerstvo medzi Hlohovcom a De Panne pretrváva už 37 rokov. Je výnimočné tým, že sa neobmedzuje len na oficiálne návštevy zástupcov miest, ale partnerská výmena prebieha na úrovni bežných občanov mesta a okolia. Na strane Hlohovca sa o pokračovanie partnerstva s podporou mesta stará občianske združenie Priateľstvo Hlohovec – De Panne.

Návšteva v De Panne 2019Najbližšia príležitosť zapojiť sa do partnerskej výmeny s De Panne a privitať na jeden víkend vo svojich domovoch srdečných Belgičanov bude od 22. do 26. augusta 2019. Na letnú návštevu sa prisľúbil aj nový primátor De Panne, Bram Degrieck, ktorý do Hlohovca zavítal po prvýkrát ako mládežník v osemdesiatych rokoch. Berieme ho za slovo a tešíme sa na ďalší spoločný vákend so starými i novými priateľmi s De Panne. Členovia občianskeho združenia veľmi radi vo svojich radoch privítajú nových záujemcov. Môžete sa s nami skontaktovať prostredníctvom mailovej adresy: priatelstvo.hc.dp@gmail.com

OZ Priateľstvo Hlohovec – De Panne
Katarína Psicová, Belgicko

 


 
 

Nová konateľka v mestskej vodárenskej spoločnosti sa ujala funkcieVytlačiť
 

Nová konateľka VSHC M. BudaiováNovou konateľkou Vodárenskej spoločnosti Hlohovec, s. r. o. sa od 1. apríla stala Monika Budaiová. Výmenu na poste konateľa za Tomáša Borovského, ktorý aktuálne spravuje mestský úrad, schválilo na základe výsledkov výberového konania ešte februárové mestské zastupiteľstvo. M. Budaiová má dvadsaťjedenročnú prax v oblasti vodárenstva. Prišla z pozície vedúcej útvaru technickej evidencie majetku a GIS v Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti a. s. Nitra. Bola projektovou manažérkou v oblasti informačných systémov. Jej ambíciou je pokračovať v rozvoji spoločnosti a sústrediť pozornosť najmä na údržbu vodárenských a kanalizačných zariadení a objektov, tiež na plán obnovy, znižovanie strát, rozvoj technickej evidencie majetku a GIS, zvyšovanie odbornej úrovne zamestnancov i iné pre spoločnosť dôležité témy.

Na zoznámenie sa s prostredím nepotrebovala veľa času, pretože prichádza z inej vodárenskej spoločnosti a orientuje sa v tejto oblasti. „Po úvodnom krátkom zoznámení so zamestnancami sme hneď v prvý deň riešili poruchu na vodovodnom potrubí, reklamácie odberateľov a ďalšie prevádzkové udalosti. Postupne sa oboznamujem s problematikou v oblasti ekonomiky, personalistiky a zmluvných partnerov. Teší ma, že na jednotlivých pracovných pozíciách sú zamestnanci, na ktorých sa môžem spoľahnúť a vedia mi poskytnúť relevantné informácie,“ uviedla nová konateľka.

Na najbližšie obdobie má jasné plány: „Na úvod objektívne posúdime súčasný stav, zrealizujeme interný audit prevádzkovaného majetku a jeho stavu, výrobno-technických procesov, technického vybavenia, existujúcich zmlúv, hardware/software vybavenia a tiež účtovný a personálny audit. Zaktualizujeme prevádzkový poriadok, nastavíme ročnú cyklickú údržbu. Chystáme sa vytvoriť plán obnovy vodárenskej infraštruktúry. Na existujúce a stále aktuálne projekty zabezpečíme stavebné povolenia. Tam, kde stavebné povolenie máme, rozbehneme investičné akcie. Samozrejme, stále pokračujeme v opatreniach na minimalizáciu odstávok a v znižovaní strát diagnostikou. Plánujeme tiež pravidelné výmeny vodomerov po ciachu.“

logo VSHCVodárenská spoločnosť Hlohovec, s.r.o. bola založená v roku 2003 ako Mestská vodárenská a kanalizačná spoločnosť Hlohovec, s.r.o. Od roku 2005 pôsobila pod obchodným menom Vodárenské a technické služby, s.r.o. V období rokov 2015 – 2018 došlo k revitalizácii spoločnosti, ktorá zahŕňala aj optimalizáciu rozsahu vykonávaných činností. Zavŕšením tohto procesu bola aj zmena obchodného názvu spoločnosti. Od júla 2018 funguje ako Vodárenská spoločnosť Hlohovec, s.r.o.


 
 

Výsledok prezidentských volieb v HlohovciVytlačiť
 

SlovVoľby prezidenta SRáci si piatykrát v histórii Slovenskej republiky volili prezidenta v priamych voľbách. Oficiálnou víťazkou druhého kola volieb, ktoré sa uskutočnili 30. marca 2019 je Zuzana Čaputová. 

So ziskom 58,4 % hlasov zvíťazila nad Marošom Šefčovičom, ktorý získal 41,59 % hlasov. Volebná účasť dosiahla na Slovensku 41,79 %, čo je 1 847 417 voličov. V Hlohovci prišlo k hlasovacím urnám 43,02%, Zuzanu Čaputovú volilo 54,81% voličov, Maroša Šefčoviča 45,18%.

Funkčné obdobie súčasného prezidenta Andreja Kisku uplynie 15. júna, kedy bude inaugurovaná nová prezidentka.

Výsledky volieb podľa okrskov v Hlohovci, zdroj: www.volbysr.sk

Výsledky volieb podľa okrskov v Hlohovci


 
 

Od apríla Hlohovec ponúka novú sociálnu službu - stravovanie v jedálni Vytlačiť
 

Stravovanie v jedálni - Harmonia ZpSMesto Hlohovec od 1. apríla 2019 začína poskytovať pre svojich obyvateľov novú sociálnu službu – stravovanie v jedálni, ktorú bude zabezpečovať prostredníctvom rozpočtovej organizácie Harmonia – Zariadenie pre seniorov na základe uzatvorenej zmluvy. Nárok na túto službu majú nielen seniori.

Sociálna služba - stravovanie v jedálni je určená fyzickej osobe s trvalým pobytom na území mesta Hlohovec, ktorá spĺňa podmienky vyplývajúce so zákona o sociálnych službách. Podľa VZN č. 231/2018 o poskytovaní sociálnych služieb a výške úhrady za sociálne služby poskytované v zriaďovateľskej pôsobnosti Mesta Hlohovec zo septembra 2018, nárok na ňu majú nepracujúci dôchodcovia, ktorí sú poberateľmi predčasného starobného dôchodku, starobného dôchodku alebo invalidného dôchodku a tiež ľudia, ktorí sú poberateľmi dávok v hmotnej núdzi vrátane príspevkov.

Prvým krokom pre záujemcov o túto službu je navštíviť Mestský úrad v Hlohovci – Referát sociálnych služieb a vyplniť žiadosť. K nej je potrebné doložiť požadované prílohy, a to rozhodnutie zo Sociálnej poisťovne o výške poberaného dôchodku a tiež priznať iné príjmy či dávky, ich druh a výšku. Následne úrad žiadateľovi zašle, v súlade s platným VZN, Oznámenie o priznaní alebo nepriznaní nároku na túto službu. Po kladnom vyhodnotení žiadosti je ďalším krokom návšteva Harmonie – Zariadenia pre seniorov (ZpS) na Hollého ulici 7. Tam sa už žiadateľ, po zaevidovaní ním predloženého Oznámenia, stáva stravníkom jedálne. Stravník si tu kupuje stravné lístky na celý nasledujúci mesiac, týždeň pred odoberaním stravy. Platí sa v hotovosti do pokladne ZpS priamo v jedálni. Rovnako na tomto mieste si klient obed nahlasuje alebo odhlasuje. Klienti sú povinní oznámiť každú zmenu, ktorá ovplyvňuje výšku platby za stravovanie. V prípade naplnenia kapacity v jedálni, nebude ďalším žiadostiam vyhovené.

Výška príspevku pre poskytovanie sociálnej služby v jedálni sa fyzickej osobe určuje podľa výšky dôchodku alebo podľa príjmu. Suma za jeden obed je 3,58 €. Mesto Hlohovec poskytuje príspevok vo výške od 0,50 € do 1,50 € na jeden vydaný obed.

Výška dôchodku / iného príjmu

Úhrada stravníka

dôchodok 200 €        

2,08 €

dôchodok od 200,01 € do 300,00 €

2,58 €

dôchodok od 300,01 € do 400,00 €

3,08 €

dávka v hmotnej núdzi vrátane príspevkov

2,08 €

Hlohovčania, ktorí splnia stanovené podmienky pre sociálne stravovanie, si po novom môžu prísť po obed alebo si ho priamo zjesť v novovybudovanej jedálni v zariadení pre seniorov na Hollého ulici 7. Obedy pre stravníkov sa vydávajú iba v pracovných dňoch od 11:30 do 13:30. V priebehu mesiaca je možné obed odhlasovať na jednotlivé dni vždy deň vopred do 13:30 telefonicky na čísle 0950 184 921 či osobne v jedálni.

Stravovanie v jedálni - Harmonia ZpSHarmonia - ZpS Hlohovec

Pred spustením samotnej služby stravovania pre verejnosť v zariadení pre seniorov došlo k rekonštrukcii pôvodnej kuchyne a jedálne v danom objekte. Prestavba trvala štyri mesiace. Dnes má nová kuchyňa s jedálňou kapacitu produkcie 300 jedál denne, pričom približne 100 porcií je určených pre dennú spotrebu klientov a personálu Harmonie. V jedálni je k dispozícii 26 miest pre stravníkov, ktorí sa rozhodnú pre konzumáciu jedla na mieste.

V Hlohovci bol už v minulosti tento typ sociálnej služby poskytovaný, avšak z dôvodu nesprávneho poskytovania, ktorý nerešpektoval platnú legislatívu, bolo takéto stravovanie zrušené. Dnes je mestom dotované stravovanie pre verejnosť možné práve vďaka registrovanej sociálnej službe, ktorá bude poskytovaná v súlade s platnými právnymi predpismi a VZN č. 231/2018.


 
 

Peter Dvoran sa vracia na mestský úrad ako viceprimátor Vytlačiť
 

Druhý viceprimátor Hlohovca Peter DvoranPoslanec mestského zastupiteľstva mesta Hlohovec Peter Dvoran sa po štyroch rokoch vracia na mestský úrad. Prijal ponuku primátora Miroslava Kollára zastávať funkciu druhého zástupcu primátora na tretinový úväzok. Spoločne tak vyslali signál o záujme spolupracovať v prospech mesta a jeho obyvateľov. Nový viceprimátor sa funkcie ujal v stredu 20. marca 2019.

Peter Dvoran sa bude ako druhý viceprimátor podieľať spolu s primátorom, prednostom a zamestnancami mesta na vytváraní podmienok rozvoja jednotlivých oblastí života v meste, s dôrazom na sociálnu oblasť a prioritne podmienok pre seniorov v sociálnej a kultúrnej v oblasti. Jeho úlohou bude tiež koordinácia komunikácie medzi poslancami mestského zastupiteľstva, komisiami mestského zastupiteľstva a mestským úradom. Spolupracovať bude s Odborom spoločenských služieb na organizácii aktivít v rámci ich sociálnej agendy. Bude sa tiež zúčastňovať na pravidelných poradách prednostu mestského úradu a plniť úlohy protokolárneho charakteru.

Dôvody, pre ktoré sa primátor rozhodol osloviť práve P. Dvorana vysvetľuje M. Kollár: „Vraciame sa k modelu, s ktorým sme začínali aj v roku 2014, keď sme mali druhého viceprimátora na čiastočný úväzok so špecifickou agendou. Vzhľadom na to, že agenda sociálnej starostlivosti a starostlivosti o seniorov v meste bude len narastať, rozhodol som sa využiť skúsenosti pána Dvorana a vtiahnuť ho aktívnejšie do spolupráce na riešeniach tejto oblasti. Navyše to vnímam ako signál snahy o spoluprácu aj medzi niekdajšími názorovým oponentmi, pretože odlišný názor na niektoré konkrétne riešenia pri spravovaní vecí verejných nie je prekážkou pre spoluprácu v prípade, ak máme jasno v tom, že prvoradý je verejný záujem a záujem občanov nášho mesta.“

Peter Dvoran ponuku prijal a na novú spoluprácu sa teší. „Pomáhať tomuto mestu, po rokoch strávených v jeho vedení, považujem za moje poslanie. Chcem byť obyvateľom Hlohovca, ale aj mestskému úradu nápomocný. Hoci som už dôchodca, stále mám dosť síl a energie pomôcť mestu, a hlavne súdržnosti, ktorá je, zdá sa, naštrbená. Chcem ľudí spájať v prospech mesta a obhajovať verejný, a nie osobné záujmy.“

Nový viceprimátor sa funkcie ujal v stredu 20. marca 2019. Peter Dvoran je dlhoročným poslancom mestského zastupiteľstva za stranu KDH. Je členom Komisie zdravotnej, sociálnej a bývania a tiež Komisie na ochranu verejného záujmu. Skúsenosti s pozíciou viceprimátora má už z obdobia rokov 2006 – 2010, keď bol zástupcom úradujúceho primátora Jána Dlhopolčeka. V rokoch 2010 – 2014 sám zastával pozíciu prvého muža mesta. V roku 2014 ho v úrade vystriedal Miroslav Kollár.

Peter Dvoran sa ako druhý zástupca primátora bude s ľuďmi stretávať viac v teréne a na podujatiach, ako v kancelárii. Na mestskom úrade bude verejnosti k dispozícii vždy v pondelok dopoludnia od 9:30 do 11:30 a v stredu popoludní od 15:00 do 17:00. Individuálne stretnutia aj mimo týchto hodín si verejnosť môže dohodnúť prostredníctvom sekretariátu primátora na uvedených kontaktoch: 033 73 68 101, 0905 989 472; sekretariat@hlohovec.sk.


 
 

Dvomi novými triedami opäť rozširujeme kapacitu materských škôl Vytlačiť
 

Nové triedy MŠ KoperníkovaV pondelok 4. marca 2019 v Základnej škole s materskou školou na Koperníkovej ulici v Hlohovci riaditeľka školy Denisa Králičová  spolu s primátorom mesta Miroslavom Kollárom  za prítomnosti tých najdôležitejších - nových škôlkarov a ich rodičov - otvorili ďalšie dve nové triedy pre škôlkarov s možnosťou umiestniť v nich až 50 detí.

Dve triedy vznikli rekonštrukciou priestorov v juhovýchodnom krídle objektu školy v úrovni druhého nadzemného podlažia. Podobnou prestavbou vznikli aj prvé dve triedy tejto materskej školy už v roku 2016.

Nové triedy MŠ KoperníkovaStavebné práce na realizácii rekonštrukcie druhého podlažia začali v októbri 2018. Rekonštrukcia sledovala pôvodnú dispozíciu daného priestoru s jednou hlavnou chodbou, ktorá bude zároveň slúžiť ako priestor šatní. Z chodby je vstup do oboch nových tried, ktoré majú charakter herne so spálňou ako jeden ucelený priestor. V rámci každej triedy sa nachádzajú samostatné sociálne zariadenia. Vstup do materskej školy je centrálny na prízemí.  Z hľadiska požiarnej ochrany bol vytvorený aj ďalší únikový východ a to vonkajšie oceľové schodisko. Obnova sa týka aj školského dvora. Škôlkarom na Koperníkovej pribudne aj nové oplotené detské ihrisko na zelenej ploche oproti vstupu do školy zo Šafárikovej ulice. Jeho súčasťou bude pieskovisko, hojdačky i herná zostava s vežami. Celkové náklady na prestavbu vrátane vybudovania detského ihriska sú zmluvne stanovené na 160 300 eur.

Spolu tak vzniká moderná štvortriedna materská škola s celkovou kapacitou 95 detí, ktoré budú mať k dispozícii novovybavené triedy a dve vonkajšie zóny na hranie.

Nové detské ihrisko na MŠ KoperníkovaNové triedy MŠ Koperníkova

 


 
 

Mesto spúšťa dotačný mechanizmus Vytlačiť
 

Dotačný mechanizmus spustenýRozpočet je schválený a tak už nič nebráni tomu, aby mesto zo svojich zdrojov podporilo aktivity v oblasti športu, kultúry a sociálnych služieb. Od marca spúšťa dotačný mechanizmus v celkovom objeme 228 500 eur, pričom viac ako 200 tisíc prerozdeľuje mestské zastupiteľstvo. V kompetencii primátora ostáva suma 10 500 eur.

VZN č. 237/2019, ktoré nadobudne účinnosť 2. marca 2019 určuje spôsob a metodiku poskytovania dotácií z rozpočtu mesta právnickým osobám a fyzickým osobám podnikateľom. Ak máte záujem uchádzať sa o mestské peniaze, neváhajte a sledujte podrobné informácie zverejnené na webstránke mesta. Pozorne si naštudujte nové nariadenie, ktoré prináša zmeny oproti minulému roku. Nové je aj tlačivo žiadosti, ktoré je potrebné predložiť najneskôr do 4. apríla 2019.

Dotačný mechanizmus je nastavený na dve kompetencie – kompetenciu primátora a kompetenciu mestského zastupiteľstva (MsZ). Žiadateľ v jednom kalendárom roku je oprávnený podať najviac jednu žiadosť o  dotáciu v kompetencii MsZ a najviac jednu žiadosť o dotáciu v kompetencii primátora. Žiadosť musí obsahovať výšku požadovanej dotácie a tiež vyrovnaný rozpočet príjmov a výdavkov a aj požadovanú spoluúčasť žiadateľa z predpokladaných výdavkov. 

V kompetencii primátora sa môžete uchádzať o sumu maximálne 300 €. Tu podávanie žiadostí nie je dátumovo obmedzené a je možné tak urobiť v priebehu celého roka. Čas vás tlačí, ak máte záujem získať dotáciu vyššiu ako 300 eur. Sú v kompetencii MsZ.

O dotácie môžete požiadať aj na viacero aktivít súčasne, ak ich zahrniete do jedného celoročného projektu. Príspevok môžete žiadať aj na podujatie, ktoré ste už v tomto roku zorganizovali a viete ho vyúčtovať. Žiadateľ je povinný predložiť úplnú žiadosť spolu s príslušnými prílohami. Informácie a pomoc so správnym a kompletným vyplnením žiadostí poskytuje Odbor spoločenských služieb.

Všetky včas prijaté žiadosti - do 4. apríla - budú posúdené. O tých, ktoré spĺňajú všetky podmienky poskytnutia dotácie, budú rozhodovať príslušné komisie MsZ a budú schvaľované na aprílovom rokovaní zastupiteľstva. Všetky podrobnosti nájdete v zverejnenej Výzve na predkladanie žiadostí o dotácie z rozpočtu mesta na rok 2019.

Máte záujem požiadať o dotáciu z rozpočtu mesta? Neviete ako na to?
Pozývame vás na informatívne stretnutie verejnosti k spôsobu podávania žiadostí o dotácie z rozpočtu mesta právnickým osobám a fyzickým osobám podnikateľom v súlade s novým VZN č. 237/2019. Stretnutie sa uskutoční v pondelok 11. marca 2019 o 16:00 v kine Úsmev. Dozviete sa, v čom sa nové VZN líši od toho predchádzajúceho, ako správne vyplniť žiadosť i to, čo vám pri jej podávaní nesmie chýbať. Kompetentné referentky z odboru spoločenských služieb vám odpovedia aj na všetky vaše otázky.


 
 

Marec sa začal na úrade v Hlohovci personálnymi zmenamiVytlačiť
 

Nová konateľka MPHC M. PáleníkováOd 1. marca 2019 došlo na Mestskom úrade v Hlohovci k personálnym zmenám na vedúcich pozíciách. Z funkcie prednostky MsÚ po necelých štyroch rokoch odišla Denisa Bartošová, ktorá po komunálnych voľbách prijala ponuku opäť viesť mestský úrad v Piešťanoch.  Vo funkcii ju vystriedal doterajší vedúci kancelárie primátora Tomáš Borovský.

Nový prednosta MsÚ Tomáš Borovský prišiel do Hlohovca v roku 2015 z Mestského úradu v Piešťanoch z pozície vedúceho právneho referátu. V júli 2015 sa stal vedúcim Kancelárie primátora. V januári 2016 sa stal konateľom Vodárenskej spoločnosti Hlohovec, s.r.o., od augusta 2018 zastával aj funkciu konateľa v novo založenej spoločnosti Mestská poliklinika Hlohovec, s.r.o.

Práve z dôvodu novej pracovnej pozície na mestskom úrade sa oboch funkcií konateľov vzdal. Od 1. marca 2019 spoločnosť vedie Mariana Páleníková, ktorá sa verejnosti predstavila na februárovom rokovaní mestského zastupiteľstva. Do Vodárenskej spoločnosti Hlohovec, s.r.o. od apríla nastúpi na miesto konateľky Monika Budaiová.

Mariana Páleníková väčšinu svojho profesionálneho života pôsobila v štátnej a verejnej správe. Dvanásť rokov bola prednostkou Mestského úradu v Žiari nad Hronom, posledné dva roky zastávala túto pozíciu na Mestskom úrade v Dubnici nad Váhom. Zároveň je členkou dozornej rady zdravotníckeho zariadenia uni-POLIKLINIKA Dubnica nad Váhom, a.s., ktorá je poskytovateľom ambulantnej zdravotnej starostlivosti a mesto v nej má menšinový podiel. Jej ambíciou je efektívne riadiť spoločnosť a dbať o jej rozvoj v prospech kvality poskytovaných služieb.

„Ďakujem Denise Bartošovej za štyri roky skvelej práce, ktorú odviedla pre naše mesto. Bola to pre mňa veľká škola pracovať s ňou po boku a želám jej, nech sa jej rovnako darí aj v rodných Piešťanoch. Chcem však poďakovať aj Tomášovi Borovskému, ktorý okrem vedenia kancelárie primátora zobral na seba aj úlohu vytiahnuť vodárenskú spoločnosť z červených čísel a v tomto roku aj rozbehnúť novú mestskú poliklinika Hlohovec. Na všetkých pozíciách odviedol skvelú prácu a teším sa na pokračovanie tejto spolupráce v jeho novej pozícii prednostu,“ zhodnotil doterajšiu spoluprácu primátor mesta Miroslav Kollár.


 
 

Skončilo sa rozpočtové provizóriumVytlačiť
 

Mestské zastupiteľstvoSlová kritiky o nespolupráci, uprednostňovaní individuálnych záujmov nad záujmami mesta a jeho obyvateľov si museli vypočuť poslanci mestského zastupiteľstva v Hlohovci počas štvrtkovej (14. 2.) schôdze od verejnosti, ktorá sa na nej zúčastnila. Poslanecký zbor znova rokoval o rozpočte na rok 2019, pretože ho nedokázal pre obštrukcie časti poslancov schváliť v decembri 2018 a mesto fungovalo v rozpočtovom provizóriu.

Niektorí nezávislí poslanci, zoskupení v platforme Hlohovec - Sila spolupráce, však opäť prišli s novými požiadavkami, ktoré neakceptovali výsledky z rokovania mestskej rady v medziobdobí. Hlohovské zastupiteľstvo má počas svojho zasadnutia na 17. hodinu vždy zaradené vystúpenie občanov. Využili to viacerí Hlohovčania, ktorí netajili svoje rozčarovanie nad prácou poslaneckého zboru, kritizovali, že poslanci z platformy sú riadení zvonka a nereprezentujú svoj osobný názor. Vyzývali ich, aby začali pracovať pre obyvateľov mesta, aby počúvali ich potreby, aby spolupracovali so samosprávou. Poukázali aj na to, ako pre rozpočtové provizórium nemožno konať vo viacerých oblastiach života mesta a aké to má pre konkrétne skupiny Hlohovčanov dôsledky. Primátora Hlohovca Miroslava Kollára zaskočili nové požiadavky nad rámec rokovania z mestskej rady, v ktorej majú zástupcovia platformy takisto väčšinu. Konštatoval, že "takto sa spolupracovať nedá". Uviedol, že rešpektuje pomery v zastupiteľstve a snažil sa pri rokovaní o rozpočte vyjsť v ústrety, dve tretiny požiadaviek v medziobdobí predložených boli do nového návrhu rozpočtu na februárovú schôdzu zapracované. Trval však na tom, aby nebola vyradená položka právnych služieb pre mesto, čo, ako uviedol, spôsobí oslabenie mesta a jeho právnej ochrany. Právna kancelária, ktorá služby zabezpečuje od roku 2015, neprehrala ani jeden právny spor Hlohovca a usporila samospráve nemalé prostriedky. Kollár obhajoval aj investíciu do novootvoreného hlohovského zámku, ktorá mala upraviť jeho vstupné priestory pre verejnosť, aj prostriedky na energiu do športovej haly a financie na projektovú dokumentáciu jazdiarne pri zámku, ktorá potrebuje urýchlenú rekonštrukciu. Skupine poslancov sa nepáčil ani monitoring médií, ktorý stojí mesto 540 eur za rok a je podľa primátora štandardným nástrojom miest, krajských samospráv i iných inštitúcií.

Po rozsiahlej diskusii nakoniec návrh rozpočtu Hlohovca 2019 pomerom hlasov desať za a päť proti prešiel, bol schválený ako prebytkový vo výške 47.624 eur, pričom príjmy sú vo výške viac ako 24,50 milióna eur a výdavky vyše 24,45 milióna eur. Poslanecký zbor schválil aj zaradenie prostriedkov Rezervného fondu mesta vo výške 877.280 eur na realizáciu viacerých investičných akcií ako rekonštrukcia múru a schodov na Námestí sv. Michala, výstavba stojísk pre polopodzemné kontajnery, rekonštrukcia vnútrobloku Sihoť či rekonštrukcie školských budov.

Zdroj: TASR


 
 
Položky 1-10 z 587

dnes je: 18.4.2019

meniny má: Valér

webygroup

English version

33059380

Úvodná stránka