Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6 Prechod na navigáciu Hlavné menu 7
Hlohovec - oficiálna stránka mesta

Tlačové správy mesta

Základná škola Podzámska má novú riaditeľkuVytlačiť
 

Nová riaditeľka ZŠ PodzámskaV pondelok 23. septembra 2019 bola do funkcie riaditeľky školy na Podzámskej ulici uvedená Adriana Novosadová. Zvíťazila vo výberovom konaní, ktoré rada školy uskutočnila 12. septembra. Prihlásené boli tri uchádzačky, jedna nebola pre nesplnenú zákonnú podmienku pozvaná na samotné vypočutie. Návrh koncepcie rozvoja školy pred trinásťčlennou komisiou obhajovali dve uchádzačky.

Čo vás motivovalo prihlásiť sa do výberového konania na post riaditeľky školy v Hlohovci?
Hlohovec je mesto neďaleko môjho bydliska a pravidelne ho
s rodinou navštevujem. Prihlásenie do výberového konania a záujem riadiť mestskú školu som považovala za osobnú výzvu.

Aké sú vaše plány a ciele na najbližšie obdobie?
Na Základnej škole Podzámska aktuálne spúšťame očakávanú elektronickú triednu knihu, pripravujeme elektronický dochádzkový systém pre všetkých žiakov aj zamestnancov. Plánujeme pokračovať v zabehnutých aktivitách a pripravujeme aj nové. Tie najbližšie aktivity súvisia aj s vianočnou tematikou a určite plánujeme usporiadať rodičovský ples. O našich aktivitách budeme pravidelne informovať na stránke školy.

Čo je pre vás aktuálne najväčšia výzva?
Riadenie ZŠ Podzámska je skutočne veľká výzva a skúška osobných aj riadiacich zručností. Momentálne je to o veľmi rýchlom zorientovaní sa v už rozbehnutom režime, skĺbenie mojich predstáv, nových aktivít a ich začlenenie do kolobehu školy. Mojou prioritou je aktívne spolupracovať s kolektívom a tiež rozbehnúť spoluprácu s rodičmi.

Adriana Novosadová vyštudovala Fakultu prírodných vied na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre v odbore Informatika, pedagogika. Akademický titul Doktor pedagogiky získala na Trnavskej univerzite. V období rokov 2015 – 2019 bola riaditeľkou Základnej školy s materskou školou v Alekšinciach. Učila tiež na Strednej odbornej škole obchodu a služieb v Galante a pracovala aj v Metodicko-pedagogickom centre v Trnave a v Nitre. Jej hlavným cieľom je vytvoriť podmienky pre kvalitné vzdelávanie a rozvoj kompetencií žiakov pre ich uplatnenie v modernej spoločnosti. Rovnako chce uplatňovať nové metódy a formy vyučovania, budovať otvorené a priateľské pracovné prostredie a podporovať tradície školy.


 
 

Michalský jarmok bol tradičný a predsa inýVytlačiť
 

Michalský jarmok 2019Už 26 rokov, pri príležitosti sviatku svätého Michala, obyvatelia mesta žijú v posledný septembrový víkend jarmočnou atmosférou. Mesto Hlohovec ako organizátor podujatia v spolupráci s Mestským kultúrnym centrom sa z roka na rok snažia podujatie komplexne vylepšovať a ponúknuť návštevníkom jarmoku pestrú paletu tovarov, jedál aj kultúrny program pre všetky generácie. Usilujú sa pritom, na jednej strane, zachovať punc tradície podujatia, na strane druhej však chcú kráčať s dobou. Aj preto bol tento rok v mnohom iný než tie predchádzajúce.

Na tohtoročnom jarmoku bolo celkovo 280 predajcov rozložených spolu na 400 predajných miestach. Svoj tovar ponúkalo 116 predajcov komerčného tovaru, 114 stánkarov bolo zaradených v handmade a remeselnej zóne. Občerstvenie ste si mohli kúpiť od 50 predajcov tradičných i menej tradičných jedál. Na železničnej ulici bolo 32 kolotočov a zábavných atrakcií. V konečnom meradle prišlo na jarmok viac predajcov ako v roku 2018. Výraznú zmenu mohli návštevníci zaznamenať v gastrozóne. Okrem klasických jarmočných špecialít si mohli ľudia pochutiť na nových jedlách z nápaditých streetfood stánkov, ktoré zaujali už na prvý pohľad. To, že bolo v gastrozóne stále plno svedčí o tom, že návštevníkom chutilo. Plno bolo aj v okolí fontány na Starom rínku, kde boli rozložené úplne nové guľaté stoly, ktorými chceli organizátori ponúknuť vyšší komfort stravovania. Nápadité nálepky, ktoré podnietili stravníkov upratať si po sebe, pomohli zachovávať túto zónu čistú.

Zásadnou zmenou bolo nová odpadová politika jarmoku. Po vzore iných miest, kde na trhoch funguje triedený zber odpadov, mesto zaviedlo akýsi medzistupeň. Namiesto malých smetných nádob umiestnilo veľkokapacitné smetné nádoby, ktoré boli na najfrekventovanejších lokalitách jarmočiska. Zámer triediť plasty a ostatný odpad sa nie celkom stretol s účinkom. Nie každý bol totiž ochotný riešiť triedenie odpadov, hoci spoločnosť sa ho dožaduje. Úspechom však bolo, že výraznými žltými vlajkami označené stojiská väčšina návštevníkov jarmočiska našla a pochopila myšlienku tejto organizácie odpadových nádob. Odpad sa žiaľ kopil pri stánkoch s občerstvením v bočných uličkách, čo chce mesto v nasledujúcom roku vylepšiť.

Zaujímavú a pestrú ponuku tovarov mohli jarmočníci objaviť na Pribinovej ulici. Rôzne ručne robené a remeselné výrobky zaujali svojou originalitou. Rodiny s malými deťmi ocenili detskú zónu s bohatým programom a intímny kútik pre dojčiace matky vo dvore Základnej umeleckej školy. Orientáciu po jarmoku aj v programe na pódiu i v detskej zóne uľahčovali obsahovo pestré informačné stojany, ktoré stáli na každom vstupe do jarmočiska.

Víkendový hudobný program bol pestrý, najmä vo večerných hodinách pritiahol k pódiu stovky ľudí. Je prirodzené, že nie každý bol s výberom hudobných skupín spokojný, no návštevnosť dokazuje, že sa skladba programu väčšine páčila. Jarmok už tradične otvorili svojim vystúpením mažoretky Sašetky. Po oficiálnom otvorení primátorom mesta Miroslavom Kollárom a riaditeľkou Mestského kultúrneho centra Veronikou Moravčíkovou zábavu rozbehla skupina Music Band Four, večer vyvrcholil heavy metalovým koncertom Iron Maiden tribute. Sobota bola upršaná, no večerný program bol už bez dažďa. Koncert pop punkovej skupiny Ine Kafe, ktorá zažívala najväčšiu slávu v rokoch 2000 – 2003 naplnil priestor pred pódiom do posledného voľného miesta. Ešte pred tým hrali Green Day Revival a kapela Zoči Voči z Nitry. Nedeľné popoludnie patrilo najmä folklóru. Hudobný jarmok uzavrela kapela Karpatské chrbáty na čele s Braňom Jobusom, ktorá je typická svojim humorným a recestickým vystupovaním.

Hovorí sa, sto ľudí, sto chutí, aj preto je prirodzené, že niekomu sa jarmok páčil presne taký aký bol a iní očakávali viac. Organizátori sa tešia každej jednej pochvale, no aj kritiku vnímajú ako podnet na zlepšenie do budúcnosti.


 
 

Hviezdy svetovej cyklistiky v HlohovciVytlačiť
 

Tretí septembrový piatok ožije Hlohovec vrcholovou cyklistikou. Zámocký park otvorí svoje brány najvýznamnejšiemu slovenskému podujatiu – pretekom Okolo Slovenska. Hlohovčania budú môcť rovno pod oknami povzbudzovať i naživo stretnúť špičkových jazdcov, ktorí víťazia na najprestížnejších svetových podujatiach. Pretože v 63. ročníku bude písať jednu kapitolu aj zastávka v našom meste. V piatok 20. septembra ako cieľové mesto, v sobotu 21. septembra ako štart poslednej etapy.

 

Po niekoľkých júnových ročníkoch sa Okolo Slovenska opäť usadilo v septembrovom termíne a tohtoročnú históriu bude písať od 18. do 21. septembra 2019. Počas nich prejdú cyklisti celkovo 708,8 km cez päť samosprávnych krajov, od východu našej krajiny až po západnú hranicu. Preteky odštartujú netradične v stredu 18. 9. dvoma pol etapami v Bardejove, druhý deň čaká na pretekárov až 226 km dlhá etapa z Bardejova do Ružomberka. S uvedenou dĺžkou, piatimi vrchárskymi a troma rýchlostnými prémiami ju možno označiť kráľovskou etapou tohto ročníka.

Hlohovec ako cieľové mesto privíta medzinárodný pelotón v tretí deň podujatia. Aj počas tretej etapy nazbierajú cyklisti slušný počet kilometrov. Z Ružomberka je to cez Turčianske Teplice, Bojnice, Partizánske a Topoľčany do Hlohovca presne 200 kilometrov. Na trase končiacej na Zámku Hlohovec môžu jazdci zabojovať o tri vrchárske a tri rýchlostné prémie. Do mesta vstúpia zo strany od Dolného Trhovišťa, z cesty č. 501. Predpokladaný dojazd víťazov je približne o 16:30.

Už približne tri hodiny pred dojazdom bude pre obyvateľov pripravený zaujímavý športový a kultúrny program. Tešiť sa môžu na adrenalínové vystúpenia Jána Kočiša, majstra sveta v cyklotriale či akrobatickú jazdu krasojazdkýň. Vystúpia tiež Sašetky, hiphoper Radis a miestne hudobné talenty. Tú správnu atmosféru vytvorí v závere programu koncert skupiny Hudba z Marsu. Na deti čaká i tombola plná zaujímavých cien a stánky partnerov podujatia. Ešte pred dojazdom pelotónu potešia fanúšikov popri trati a v cieli darčeky z reklamnej kolóny. V sobotu 21. 9. o 10:20 odštartuje z hlohovského zámku posledná etapa pretekov. Jej cieľom je Senica. Cyklisti sa prevezú cez ulicu R. Dilonga, Bezručovu a Zábranie a smerovať budú na Topoľčany. I v tento deň bude zámok žiť od skorých ranných hodín.

 

Na koho sa môžeme v rámci pretekov tešiť? Po minuloročnej premiére – štarte dvoch svetových tímov sa tento rok organizátorom podarilo zabezpečiť účasť až dokonca až piatich takýchto tímov. Okrem Deceuninck – Quick-Step a Bora - hansgrohe, ktoré nešetrili slovami chvály po svojej minuloročnej premiére na slovenských cestách, sa tentoraz podarilo dohodnúť ešte ďalšie tri zoskupenia z najvyššej kategórie UCI. Budú to CCC Team, UAE Team Emirates a Groupama - FDJ. Podľa predbežnej štartovky to vyzerá, že Quick-Step i FDJ privezú na Slovensko špičkové šprintérske vláčiky, ktoré štartovali na Tour de France. Okrem nich uvidíme osem profesionálnych kontinentálnych tímov i domáce celky Dukla Banská Bystrica a výber slovenskej reprezentácie. Pelotón tak bude tvoriť 154 jazdcov. Súťažiť budú nielen o žlté tričko celkového víťaza, ale aj o tri ďalšie dresy, v ktorých sa cyklisti budú prezentovať aj v etapách - dres lídra bodovacej súťaže (biely s modrými bodmi), dres lídra vrchárskej súťaže (biely s červenými bodmi) a dres najlepšieho cyklistu do 23 rokov (biely dres). Najbojovnejší pretekár ponesie v nasledujúcej etape už druhý rok červené štartové číslo.

 

Organizácia podujatia takéhoto rozmeru sa nezaobíde bez dopravných obmedzení, ktoré nás počas ich týchto dvoch dní budú sprevádzať. Zákaz zastavenia vozidiel, ktorý je v platnosti od piatku 20. septembra od 0:00 do soboty 21. septembra do o 13:00 sa týka ulíc Bezručova, R. Dilonga, Nábrežie A. Hlinku a Šomodská. Znamená to, že z bezpečnostných dôvodov je na menovaných uliciach od piatkového skorého rána do sobotného poludnia úplne zakázané parkovanie vozidiel. Rovnaké obmedzenie sa týka aj ulice Podzámska, ktorá sa stane centrom vozidiel organizátorov a tímových autobusov.

Okrem toho, bezprostredne pred a počas prejazdu pelotónu mestom budú platiť rozsiahle dopravné obmedzenia. Kritický čas, kedy sa musíme pripraviť na dopravné obmedzenia na území mesta je od 15:00 do 18:00. Zákazy vjazdov na dotknuté komunikácie, ktorými budú prechádzať cyklisti, budú riešené priamo na konkrétnych križovatkách policajtmi, ktorí budú usmerňovať dopravu. Pelotón príde do Hlohovca smerom od Topoľčian, prechádzať bude cez Dukelskú, Hviezdoslavovu, Zábranie, Bezručovu, R. Dilonga a Nábrežie A. Hlinku až do Zámockej záhrady. Konanie cyklopretekov sa dotkne tiež autobusovej dopravy na linkách MHD a prímestských liniek. Viac info TU: http://obcan.hlohovec.sk/docasne-dopravne-obmedzenia-cyklopreteky-okolo-slovenska.phtml?id3=153722

 

Všetky podrobné informácie o pretekoch Okolo Slovenska sledujte na www.okoloslovenska.com.

K. Ďurková, Z. Hrinková

 

 

Program sprievodných podujatí - piatok 20. 9. 2019

14:30 - 14:40

otvorenie programu

14:40 - 15:40

Sašetky, Radis, Uhol pohľadu

15:50 - 16:10

krasojazdkyne Act4Slovakia

16:15 - 16:35

Ján Kočiš trial show

16:40 - 16:45

príjazd reklamnej kolóny

16:45 - 17:30

dojazd pretekov 3. etapy

17:35 - 17:50

vyhlásenie výsledkov

17:50 - 18:20

Hudba z Marsu

18:20 - 18:50

tombola

Zmena programu vyhradená.

 

okolo slovenska FB.jpg


 
 

Mesto Hlohovec spúšťa stážový program pre študentov Vytlačiť
 

Mesto Hlohovec prichádza s novinkou a ponúka vysokoškolákom možnosť získať prax, skúsenosti a nové vedomosti vo svojom odbore. Agenda mesta je široká, zahŕňa mnoho pracovných oblastí a odborov, preto si každý študent dokáže vybrať to, čo mu je profesijne najbližšie. Prvých stážistov privítame už v októbri tohto roka.

 

Aktuálne sa dá prihlásiť na stáž na piatich odboroch mestského úradu. Odbor stratégie ponúka stážistom možnosť podieľať sa na vytváraní a implementácií reálnych projektov mesta. Budú môcť zistiť napríklad aj to, ako sa tvoria projekty na získanie eurofondov. Ďalší odbor s voľnými miestom pre stážistu je odbor komunikácie a vonkajších vzťahov, kde si budúci novinári budú môcť vyskúšať písanie tlačových správ či tvorbu rozhovorov pre mestské noviny. Grafici dostanú priestor na vytváranie plagátov pre rôzne podujatia.  Príležitosť získať praktické skúsenosti je pripravená aj pre budúcich právnikov. Na odbore právnych služieb budú stážisti budú vytvárať jednoduché zmluvy, výzvy, prípadne podklady na exekučné konania. Na odbore spoločenských služieb ich čaká práca v sociálnej oblasti a takisto analyzovanie získaných dát a poznatkov. Skúsenosti s údržbou mestskej zelene a odpadového hospodárstva študenti získajú na odbore životného prostredia.

 

Stážový program  bude prebiehať pravidelne, v zimnom aj letnom semestri. Stáže sú neplatené, benefitom však je je práca na zmysluplných projektoch a získanie nových skúseností a znalostí, ktoré môžu prispieť k rozbehu pracovnej kariéry. Záujemcovia môžu svoje životopisy a motivačné listy posielať na staze@hlohovec.sk do 30. 9. 2019. Viac informácií o ponúkaných voľných miestach nájdete na stránke mesta www.hlohovec.sk/staze.

obrazok staze.png

 


 
 

Verejné výberové konanie na konateľa Vodárenskej spoločnosti Hlohovec, s.r.o. Vytlačiť
 

logo VSHC

V stredu 18. septembra sa uskutoční verejné výberové konanie na obsadenie funkcie konateľa obchodnej spoločnosti s majetkovou účasťou Mesta Hlohovec. Verejná časť sa uskutoční na Mestskom úrade v Hlohovci aj s možnosťou klásť uchádzačom otázky k prezentovaným projektom.

V stredu 18. septembra 2019 sa jediný prihlásený uchádzač predstaví výberovej komisii a verejnosti vo veľkej zasadacej miestnosti Mestského úradu v Hlohovci (2. poschodie). Verejná časť bude prebiehať od 13:00. Uchádzač bude mať k dispozícii 30 minút, v rámci ktorých bude 15 minút vyhradených na predstavenie a prezentáciu projektu a 15 minút budú mať k dispozícii členovia výberovej komisie a verejnosť na kladenie otázok k prezentovanému projektu. Následne bude od 14:00 prebiehať neverejná časť výberového konania, v rámci ktorej výberová komisia overí schopnosti a odborné znalosti uchádzača ústnym pohovorom.

Vo výberovej komisii majú zastúpenie odborní zamestnanci mestského úradu, poslanci Mestského zastupiteľstva mesta Hlohovec, odborný garant z oblasti vodární a kanalizácií a konzultant pre oblasť manažérskych zručností.

Po vypočutí kandidáta komisia vyhodnotí jeho schopnosti. Úspešného uchádzača na funkciu konateľa odporučí primátorovi mesta. Ten, ak sa s uchádzačom dohodne na podmienkach výkonu funkcie, predloží mestskému zastupiteľstvu návrh na schválenie uchádzača do funkcie. Po schválení uchádzača zastupiteľstvom je posledným krokom k vymenovaniu úspešného uchádzača do funkcie rozhodnutie primátora mesta ako zástupcu jediného spoločníka v tejto 100-percentnej obchodnej spoločnosti mesta Hlohovec.

 


 
 

Znižujeme vizuálny smog v mesteVytlačiť
 

Označenie vizuálneho smogu na ulici SNPVizuálny smog je aktuálnym problémom takmer všetkých miest na Slovensku a čoraz viac ho začínajú vnímať aj samotní obyvatelia. Namiesto pekného výhľadu na panorámu mesta alebo pamiatku v centre, musíme chtiac či nechtiac vnímať aj množstvo okolitých reklám, ktoré nám zážitok neraz pokazia. Reklamy pri vstupe do mesta dokážu pokaziť prvý dojem za niekoľko sekúnd. Mnohé pútače a reklamy sú dokonca v rozpore s platnými právnymi predpismi, ale bohužiaľ ich odstránenie nie je zo zákonného hľadiska tak jednoduché, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Aj pre riešenie tejto problematiky bola v rámci mestského úradu vytvorená veľká medziodborová pracovná skupina, ktorá už viac ako rok intenzívne pracuje na skvalitnení prostredia, v ktorom žijeme.

 

DESIATKY REKLÁM ODSTRÁNENÝCH

Odstránenie veľkoplošnej reklamy na budoveZnižovanie vizuálneho smogu vychádza priamo z Programu rozvoja mesta, kde je zaradené medzi jeden zo štyroch strategických cieľov, teda zvyšovanie kvality verejného priestoru. Aj to bol dôvod, prečo vznikol dokument Politika reklamných stavieb a zariadení mesta Hlohovec, ktorá určuje konkrétne podmienky umiestňovania reklamných stavieb a zariadení v súlade s Územným plánom mesta Hlohovec ako aj s príslušnými právnymi predpismi. Tento dokument sa stal východiskom jednotného prístupu mesta v oblasti reklamy. Stanovuje jasné pravidlá pri osádzaní reklamných stavieb a zariadení , s výnimkou označení objektov ich hlavnou funkciou (napr. Faurecia, Tesco a pod.), určuje pravidlá na osádzanie reklám na stĺpoch verejného osvetlenia a stĺpoch elektrického vedenia, obmedzuje osádzanie beachflagov vo verejnom priestore a taktiež určuje konkrétne mestské vitríny a výlepové plochy na umiestňovanie mestských informácií a plagátov k podujatiam. Aj vďaka Politike reklamných stavieb boli odstránené mnohé obťažujúce reklamy, billboardy pri cestách, reklamné plachty na zábradliach pri vstupe do mesta či nadrozmerné reklamné plochy z významných objektov v centre mesta.

 

NOVÝ PODNIKATEĽSKÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM

Jeden z dlhodobých problémov, ktorým sa pracovná skupina odborníkov na mestskom úrade zaoberala, bol miestny podnikateľský informačný systém. Reklamné navádzacie tabuľky umiestnené popri komunikáciách nemali  jednotný vizuál a v niektorých prípadoch boli aj z dopravného hľadiska nebezpečne osadené. Počas desiatok hodín v teréne zamestnanci úradu hľadali najvhodnejšie miesta na osadenie nových navádzacích tabúľ a taktiež navrhli jednotný dizajn systému.

 

KROK ZA KROKOM K POVOLENIU REKLAMY

Ak máte záujem o umiestnenie reklamy na fasáde domu, prípadne zakladáte novú prevádzku v meste a uvažujete o jej správnom označení, postupujte podľa nasledujúcich krokov.

1. Lokalita objektu

Ako prvé zistite, či sa objekt, na ktorom chcete umiestniť reklamnú stavbu, nachádza v pamiatkovej zóne mesta alebo v jej ochrannom pásme.

2. Grafický návrh reklamy

Kontaktujte architekta alebo grafického dizajnéra, ktorý vám navrhne vhodné umiestnenie reklamnej stavby na objekte a jej dizajn. Platí pravidlo, že menej je niekedy viac.

3. Záväzné stanoviská

Stanovisko mesta Hlohovec

V závislosti od typu reklamy si do podateľne mestského úradu podajte žiadosť o stanovisko na umiestnenie reklamnej stavby, samostatne stojaceho reklamného zariadenia a tovaru alebo exteriérového sedenia. Žiadosti nájdete na oficiálnej stránke mesta v sekcii Ako vybaviť.

Stanovisko Krajského pamiatkového úradu

V prípade, že sa objekt nachádza v pamiatkovej zóne mesta alebo v ochrannom pásme pamiatkovej zóny, musíte tiež  priložiť kladné stanovisko Krajského pamiatkového úradu v Trnave.

Krajský pamiatkový úrad Trnava
Cukrová 1, 917 01 Trnava
tel.: 033/2452 111
e-mail: podatelna.tt@pamiatky.gov.sk

4. Žiadosť na stavebný úrad

S kladnými stanoviskami podáte v zmysle stavebného zákona žiadosť o povolenie reklamnej stavby na stavebný úrad na adresu

Mestský úrad Hlohovec
M. R. Štefánika 1, 920 01 Hlohovec
tel.: 033/7368 216
e-mail: elena.hrusovska@hlohovec.sk

5. Realizácia

Až po kladnom schválení všetkých žiadostí a ukončení celého procesu si môžete dať reklamnú stavbu vyrobiť a následne osadiť. Reklamnú stavbu neosádzajte predtým, ako získate všetky potrebné povolenia.
 

„Áčkové“ stojany na chodníkoch

Áčkové stojany na chodníkochSamostatnou kapitolou pri propagácii tovaru sú samostatne stojace prenosné reklamné zariadenia a vystavený tovar. Tie majú prevádzky častokrát umiestnené na chodníkoch, čím zaberajú časť peších komunikácií. Tento záber priestranstva sa považuje ako zvláštne užívanie v zmysle ustanovenia § 8 ods. 1 a 3 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách. Od 1. januára 2016 nadobudlo účinnosť Všeobecne záväzné nariadenie mesta Hlohovec č. 148/2015 o dani za užívanie verejného priestranstva na území mesta Hlohovec, ktoré určuje sadzbu vo výške 0,01 € za 1 m2/deň za umiestnenie reklamného zariadenia.


 
 

Výzva pre daňových dlžníkovVytlačiť
 

Výzva pre daňových dlžníkovMesto Hlohovec ako správca daní a poplatkov upovedomuje všetkých daňových dlžníkov, ktorí nemajú uhradenú daň z nehnuteľností, daň za psa a poplatok za komunálne odpady a drobné stavebné odpady za rok 2018, aby najneskôr do 15. septembra 2019 uhradili tieto nedoplatky.

Mesto Hlohovec súčasne zasiela daňovým dlžníkom aj výzvy na zaplatenie týchto nedoplatkov. Odporúčame dlžníkom, aby neodkladali úhradu nedoplatku na neskorší termín ako ten, ktorý je uvedený vo výzve na zaplatenie nedoplatku. Mestský úrad v tomto období pripravuje podklady na spracovanie návrhov na vykonanie exekúcie, ktoré podá do konca septembra 2019. Včasnou úhradou alebo riešením nedoplatku je možné predísť nepríjemnostiam spojeným s exekučným konaním, v ktorom sa dlh dlžníka zvyšuje už aj o trovy právneho zastúpenia a trovy exekúcie. V prípade, že si nie ste istý existenciou alebo výškou svojho dlhu, informujte sa na uvedených telefónnych číslach:

Daň z nehnuteľností: 033/ 7368 209
Miestny poplatok za komunálne odpady a DSO: 033/ 7368 232
Daň za psa: 033/ 7368 207

V prípade, že voči vám už je vedené exekučné konanie za daňový nedoplatok a máte otázky ohľadne výšky a druhu daňového nedoplatku alebo samotného priebehu exekučného konania, informujte sa na právnom referáte: 033/ 7368 203.

Ako predísť neželanej exekúcii?
- platiť v termíne ustanovenej v rozhodnutí alebo vo výzve na zaplatenie nedoplatku,
- platbu správne označiť ( VS, ŠS, KS),
- preberať doručované písomnosti z MsÚ,
- plniť si oznamovaciu povinnosť voči mestu.


 
 

Vizuálny smog je problémom dneškaVytlačiť
 

Vizuálny smog Jedným z dlhodobých cieľov mesta Hlohovec je zvyšovať kvalitu verejného priestoru, okrem iného, aj znižovaním vizuálneho smogu v našom meste. Reklamy rôznych tvarov, farieb a veľkostí výraznou mierou negatívne zasahujú do vizuálnej stránky verejných priestorov. Stretávame sa s reklamami, ktoré sú nevhodne zasadené do prostredia, pôsobia neesteticky a niekedy dokonca svojou formou nepriamo ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky. V dôsledku toho mesto vykonalo viacero krokov smerujúcich ku krajším uliciam pre všetkých.


Minulý rok prišla do platnosti Politika reklamných stavieb a zariadení mesta Hlohovec, ktorá stanovuje konkrétne podmienky umiestňovania reklamných stavieb a zariadení v súlade s Územným plánom mesta. Tento dokument sa stal východiskom jednotného prístupu mesta v oblasti reklamy.

vizuálny smogZároveň bola v rámci mestského úradu vytvorená veľká medziodborová pracovná skupina venujúca sa problematike vizuálneho smogu na pravidelných stretnutiach. Skupina pozostáva zo zamestnancov odboru stratégie, majetku mesta, výstavby, právneho, komunikácie a prednostu úradu. Činnosť tejto odbornej skupiny je zameraná na reklamné stavby, reklamné plachty, samostatne stojace reklamné zariadenia, označenia prevádzok, exteriérové sedenie, mestský a podnikateľský informačný systém, označenie ulíc a dominánt mesta či rôzne špecifické situácie, ktoré sa v meste objavia v súvislosti s reklamou. Výsledky snáh mesta Hlohovec sa z dôvodu administratívnej náročnosti procesov dostavujú pomaly, ale postupne sa darí mesto očisťovať od nežiaducej a nelegálnej reklamy. Jeden príklad za všetky môžete vidieť hneď pri vstupe do mesta. 

Viac informácií o odstraňovaní vizuálneho smogu, politike reklamných stavieb v praxi, označovaní prevádzok na fasádach či o novom podnikateľskom informačnom systéme, sa dozviete v septembrovom čísle Života v Hlohovci.


 
 

Mestskí policajti už jazdia na novom auteVytlačiť
 

Nové auto MsP HlohovecMestská polícia Hlohovec má nové služobné vozidlo. Sympatická Dacia Daster Comfort vymení Škodu Roomster s rokom výroby 2008, ktorá má aktuálne najazdených viac ako 425 tisíc kilometrov. Dôvodom výmeny bolo značné opotrebenie najstaršieho vozidla v službách MsP a zvýšené finančné nároky na jeho údržbu. Škoda Roomster bude z prevádzky vyradená. MsP Hlohovec disponuje aj trojročným vozidlom Škoda Fabia, ktorá má najazdených 86 400 km. Cena novej Dacie Duster s novým typom motora s objemom 1,33 cm3 bola 17 340 eur, vrátane majákov, olepenia a zimných pneumatík na diskoch.  


 
 

Kino Úsmev po digitalizácii láme rekordyVytlačiť
 

kino Úsmev HlohovecZa prvý mesiac premietania, po dokončení digitalizácie, navštívilo hlohovské kino takmer 2000 divákov, čo je viac, ako za šesť mesiacov roka 2018 pred začiatkom rekonštrukcie, keď prišlo 1 792 divákov. A informácie o tržbách sú ešte povzbudivejšie - za prvý mesiac boli vo výške takmer 9 000 eur, čo je viac, ako boli najvyššie celoročné tržby kina za posledných 5 - 6 rokov. Najvyššie boli v roku 2013, keď za celý rok predstavovali 7 824 eur.

„Za prvé týždne premietania vo vynovenom kine Úsmev sme dosiahli priemernú návštevnosť 70 divákov na predstavenie, čo možno považovať za veľmi pozitívne číslo. Niektorí sa počas mesiaca vrátili opakovane. Mnohých divákov prekvapil príjemný interiér s pohodlným sedením, a tí, čo už interiér kina videli, zas chválili zvukovú a obrazovú kvalitu kina,“ vyjadril spokojnosť Michal Juhás z Mestského kultúrneho centra, ktorý zodpovedá za dramaturgiu aj prevádzku kina.

Prezradil aj to, ako sa zostavuje programová štruktúra filmov a čo všetko divákov čaká. „Dramaturgia bude zameraná minimálne z 20 percent na uvádzanie európskych filmov a budeme sa snažiť púšťať väčšinu nových slovenských filmov. Mimochodom, v roku 2019 je plánovaných až 37 kinopremiér slovenských alebo slovensko-koprodukčných filmov. Teda bude z čoho vyberať. V súčasnosti je ponuka aktuálnych nových filmov prevyšujúca možnosti jednosálového kina, budeme sa preto zameriavať na čo najlepšiu možnú návštevnosť. Určite nebudú chýbať filmy pre deti, české a slovenské filmy, ktoré plánujeme uvádzať v nedeľu, niektorý deň v týždni plánujeme vyhradiť pre uvádzanie európskych a tiež artových filmov. Víkendové dni budeme obsadzovať najmä aktuálnymi filmovými novinkami.“

Návštevníci hlohovského kina si zvykajú aj na možnosť online predaja vstupeniek cez novú stránku www.kino.hlohovec.sk, ktorá je prehľadná a ponúka aj viac informácií o premietaných filmoch. M. Juhás: „V kine nás čaká ešte mnoho práce. Aktuálne spolupracujeme s mestom Hlohovec na príprave projektovej dokumentácie na úpravy vnútorných priestorov kina aj vonkajšej fasády. Chceli by sme tu otvoriť príjemnú kaviareň, kde by ľudia trávili čas nielen pred premietaním a cítili sa tu dobre.“  Program kina na august je už známy, stačí si len vybrať.


 
 
Položky 1-10 z 611

dnes je: 17.10.2019

meniny má: Hedviga

podrobný kalendár

webygroup

English version

34852560

Úvodná stránka